psav zdjęcie główneDrogowcy uznali odwołanie, które złożyła rezygnująca z tego przetargu firma Impresa Pizzarotti, a Krajowa Izba Odwoławcza umorzyła postępowanie w tej sprawie.
Impresa Pizzarotti & C.S.p.A, która wygrała przetarg, uznała, że nie jest już związana tą ofertą i złożyła odwołanie do KIO. Wniosła w nim o odrzucenie jej oferty w przetargu na projekt i budowę 13-km odcinka Via Baltica Łomża-Zachód do węzła Kolno, czyli zasadniczej części obwodnicy Łomży.
„Zamawiający uwzględnił zarzuty odwołania w całości. Postanowieniem wydanym we wtorek Izba umorzyła postępowanie odwoławcze” – poinformowała PAP w środę rzeczniczka KIO Magdalena Grabarczyk. Postanowienie wydano na posiedzeniu niejawnym, bez udziału stron. GDDKiA złożyła bowiem wcześniej oświadczenie, że uwzględnia zarzuty odwołania – dodała Grabarczyk.
Rzecznik GDDKiA w Białymstoku Rafał Malinowski poinformował w środę PAP, że „lada dzień” będzie unieważniony wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu, który wygrała firma Impresa Pizzarotti. „Później będziemy kontynuować procedurę przetargową, wybierając najkorzystniejszą ofertę spośród pozostałych złożonych w tym przetargu ofert” – dodał Malinowski.
Wyjaśnił, że białostocka GDDKiA uwzględniła odwołanie firmy Impresa Pizzarotti, mimo, iż uważa, że podjęte przez GDDKiA działania „były jak najbardziej zgodne z prawem”.
Na początku marca oferta Impresa Pizzarotti była ponownie uznana za najkorzystniejszą w tym przetargu, który prowadzi białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Wybrano ją w ponownej ocenie ofert, którą wcześniej nakazała KIO. Izba rozpatrywała odwołanie od rozstrzygnięcia przetargu złożone przez innego oferenta – konsorcjum firm PORR SA i Unibep SA. Impresa Pizzarotti proponowała cenę 442,8 mln zł brutto, PORR i Unibep – 473,3 mln zł. W przetargu było 11 ofert.
Odcinek od węzła Łomża-Zachód do węzła Kolno to główny fragment obwodnicy Łomży; ma powstać m.in. nowy most na rzece Narew o długości 1,2 km. Całą obwodnicę Łomży będą tworzyć dwa odcinki: Łomża-Zachód – węzeł Kolno (13 km) i Łomża Południe – Łomża-Zachód (prawie 7,2 km).
Umowa na odcinek Łomża-Zachód do węzła Kolno jest ostatnią, którą ma podpisać z wykonawcą białostocka GDDKiA w ramach dziewięciu odcinków na S61, za realizację których odpowiada.>>> Czytaj też: Polska przymierza się od dwóch lat do reformy budżetowej